Sjuk, skogen mm

Hej allihopa förra veckan var inte alls så skoj, sista dagen på marknadshelgen fick Maxen feber och blev helt slut han yrade hela natten och var uppe i 40 grader helatiden fast att han fick alvedon. Sen på måndagen var han lite hängig men det var fullrulle på honom ändå, jag började känna mig lite hängig, så tisdagen låg jag och sov typ hela dagen sen blev det bara värre och värre på torsdagen hade jag så ont i huvudet så jag trodde att hjärnan helt enkelt skulle sprängas, då tyckte både mamma och Rikard att jag skulle åka in och kolla mig eftersom det skulle kunna vara havandeskapsförgiftning som jag har fått.  För jag hade så ont i huvudet när jag väntade Max också, och om det skulle vara det så är det bra att hålla koll på värdena. Jag kom in till förlossningen och fick ligga där i några timmar alla var så snälla det tog tester på mig och gjorde ett ultraljud men allt såg bra ut lilla bebben mådde bra och det var ju jätte jätte skönt. Så det ända jag kunde göra vara att åka hem knapra alvedon och sova ännu mera, men nu var det så att Rikard började frysa på sjukhuset så då var det hem och ta tempen och han hade fått feber så nu låg vi alla tre hemma och var sjuka. :( inte så skoj nu när Maxen börjar må bättre och vill hitta på massa bus, så han fick åka till sin farmor för han skulle ändå till Magnus i helgen. Och jag och Rikard låg som två döda sälar hela helgen..men sen på söndagen ville vi komma ut lite så vi åkte till skogen och plockade svamp vi fick med oss två ica-kassar hem med svamp så nu har vi suttit och rensa allt  och de är inte alls lika skoj.

Vi har ju en liten kissmiss också som heter Majsan hon e så god, hon ska sova mellan mig och Rikard varje natt när vi lägger oss, även att hon ska var med oss vart vi än går:) Max är helt galen i henne han skriker issen issen helatiden ;) Även att Max har börjat intressera sig för filmer vi har en film som heter ubåtarna Ubbe och Tess och den filmen går runt runt här hemma snart så kan man replikerna bak-och framlänges hahha:)

Nu är jag i vecka 24 och magen växer varje dag tror jag :P  känner tydligare och tydligare sparkar och det är väldigt mysigt. Längtar tills den lille, lilla kommer.

Vi har även målare som håller på att måla om vårat hus och det ska jag säga är jobbigt, eftersom vart man än går så är det någon i fönstret och till och med på toan har vi ett fönster utan gardiner så gissa vad skoj det var när jag såg en man vinka till mig när jag precis skulle börja göra mig klar för duschen gissa om jag längtar tills det är klart!!


Nä gött fölk ha det bra natti natti





Kommentarer
Postat av: Sara

Usch det låter inte som ni haft så trevligt...



Haha, det där med snickarna vet man ju hur det är! Jobbigt att ständigt hålla koll på hur man beter sig och att hela tiden känna sig iakttagen! x)

2009-09-16 @ 22:06:17
URL: http://saralouiise.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0