Slut på sommaren och jobbet...Paris och sjukhus

Tja ja vad  ska man säga det har ju hänt ganska så mycket på de hära veckorna! De dagar det var fint i sommar var jag på stranden med min kusin och hennes barn och med lilla Max och magnus eller med syrrorna..det var ju super skönt  några dagar men jag kan inte tycka att det var så många dagar som det var fint? sen i slutet av juli började jag att jobba på Sjömärket och det var hur skoj som helst har verkligen saknat att jobba har ju varit hemma i ett år. Jag tycker att det är skoj att möta folk och prata med dem älskar verkligen att komma ut bland folk igen, känns som man inte har hunnit med det på sistonde. :-)

Nu den 25 aug stack jag Mimmi, Lisa, Nathalie, Magnus och Max till Paris och det var hur skoj som helst Max var så duktig han var glad hela resan man måste ju ändå tänka på att han bara är nio månader men han tyckte att det var skoj vi var ju på Disneyland och det var ju super skoj jag har ju varit där för två år sedan men det var lika skoj nu också, Max fick träffa Piff och Puff han bara skrattade och ville känna på dem! Max var även med och åkte en båt inne i en grotta det var skoj och han var inge rädda alls utan ville var med och se hela tiden han är så duktig och snäll  min lilla älskling!

Sen dagen efter var vi och gick i Paris hela dagen vi var och kollade på Triumfbågen, Eiffeltornet, och Mona Lisa sen kan jag lova att vi var super trötta efter en lång lång dag. På kvällen gottade vi oss i en trerättersmiddag super gott. Sista dagen var vi i ett stort köpcentrum med fyra våningar det var väldigt skoj men sen fick i väldigt bråttom att hinna med planet klockan sex skulle vi hoppa på tunnelbanan till hotellet för att hämta reseväskorna men vi åkte lite fel och fick ännu mera bråttom men tillslut var vi framme vid hotellet  då var det dax att beställa taxi å typiskt nog så fanns det ingen inne,  så vi fick springa med väskor och barnvagn ner på stan och leta taxi själva men vi hittade en ganska så fort. Vi kom till flygplatsen runt halv åtta och flyget gick 21.20 så vi hade ju tid. Jag blev lite illamående i taxin och mådde inte alls så bra när vi väntade på flyget men jag trodde att det var för att jag hade stressat så jag tänkte att det går över om ett tag å pyttsan där fick jag en smälll kan jag lova. När vi sätter oss i planet och det ska starta känner jag hur illa jag börjar må jag ska försöka amma men Max trycker sina ben mot min mage så att det ilar i hela kroppen. Så jag säger till Magnus att jag ska på toa och där kommer jag att stanna hela resan jag spyr som en galning och kan inte resa mig upp jag får ligga på toastolen hela resan nästan jag försöker att resa mig men håller på att svimma helatiden så flygvärdinnorna får ge mig syrgas och hålla upp mina fötter, de säger till mig att det kan landa i gbg om jag vill och om jag inte orkar men jag är bestämd att jag vill till Arlanda. Väl framme på Arlanda kommer det en sjuksköterska som kollar till mig och tar massa prover och de ringer en ambulans, ambulansen kommer och vi åker till Akademiska sjukhuset Mimmi min underbara syster tog handom mig helatiden och följde även med mig till sjukan. (De andra var snälla och tog handom Max).Sen där får jag dropp och massa blodprover tas. De andra kommer med Mimmis bil och jag säger åt dem att åka hem till sig Magnus, Lisa, Nattan och Max åker för att ha ett barn på sjukhus är inge skoj. Mimmi stackaren stannar och får sova på en stol hela natten och morgonen. Ssk kommer in och ut hela tiden och tar massa prover jag får träffa fyra olika läkare men till slut flyttar de mig till infektonsavdelningen där får man ligga instängd bakom två stora dörrar. De tror att det kanske är blindtarmen så de vill att ytterligare en kirurg ska kolla på min mage å känna på den. Men till slut tror det att det var en matförgiftning från Paris som jag hade fått å det ska jag säga är det värsta smärtan jag någonsin har kännt fy sjutton. Jag fick ligga där i ett dygn med tre omgångar dropp och massa blod och urinprover. Men till slut blev jag hem skickad och Mimmi skulle köra oss hem det var så synd om henne hon var super trött och hade ont i ryggen men jag orkade inte heller för jag hade så ont i magen. Men hem kom vi. Men inte nog med det när man kommer hem då har Max blivit sjuk han ligger i feber och att se sitt barn dåligt är inte skoj, plus att man känner sig väldigt dum när man själv är sjuk och orkeslös. Så Max fick sova hos Magnus för det är ju bäst om han får all hjälp han kan få och det var skönt för mig med eftersom jag inte alls mådde något bra.
Så vad ska man säga tur att vi blev sjuk på hemvägen?? eller vad man nu ska säga..men i det stora hela så hade vi det superbra i Paris och det var väldigt skoj att ni alla ville följa med oss!!

Nu idag mår Max mycket bättre han har ingen feber men är lite trött..jag själv har legat hela dagen och haft lite kramp i magen men hoppas på att snart bli bra.