Sommar och sol <3

Hej hej så underbart med värme varje dag!! Här hemma hos mig är det som vanligt upp tidigt på morgonen och ut på promenad. Nä men igår var jag och grattade min vän Helena som har tagit sjuksköterske examen bra gjort vännen. Men vägen till Gävle var lång jag och Max hoppade på x-tåget, när vi kommer in i tåget är det fullt där man kan ställa vagnen så jag får ta ur Max och ha honom i knät. Det gick ju bra men sen händer det som inte ska hända vagnen åker rakt ner i golvet på tåget och då gick båda bromsarna sönder på vagnen INTE alls så skoj. Jag har varit väldigt irriterad på vagnen länge nu den väger 18kg det är ganska så tungt att lyfta in den i bilen mm. Så idag bestämde jag och Magnus att vi skulle köpa en ny vagn så skönt. det roliga är att jag hela tiden har sagt att jag inte ska ha en vagn på trehjul men gissa vad det blev jo en med tre :-) och bara 8kg vägde den så det kommer nog att bli lite skillnad (får jag hoppas). Annars händer det inte så mycket just nu, jag önskar att jag kunde komma till stranden men jag har ingen bil den här veckan så jag får väl sitta hemma och dega då! Jag försöker sluta med amningen nu eftersom Max faktist börjar bli stor 7 månader så det är på tiden, men han vill inte riktigt äta burkmat eller dricka ur flaska så det gå inte så bra för mig men det är väl bara att försöka och försöka varje dag, så kanske han blir sugen snart på "vanlig" mat :).  Det går så fort med Max så jag blir rädd och jag börjar tänka mer och mer på hur man ska kunna uppfostra ett barn till att bli en trevlig och egen individ. Jag önskar att jag kan uppfostra Max till en bra pojk som vet skillnad på rätt och fel och att han alltid ska vara trevlig med folk och inte hålla på att snacka massa skitsnack om andra utan istället prata med personen det handlar om. Sen hoppas jag att han ska känna sig väldigt älskad och inte vara rädd för att visa känslor för känslor är ju det bästa vi människor har. Jag är väldigt glad att jag alltid har kännt mig älskad av mina föräldrar, syskon, släkt och vänner och att dem har hjälpt mig på vägen att bli en bra mamma, dotter, syster och vän. Men ingen är ju fel fri och självklart har jag också massa brister och jag hoppas att folk säger till mig hur jag är istället för att prata OM mig. Nä fy nu börjar det bli lite djupt här :-). Får se om min lilla go prins vaknar snart så att vi kan komma ut lite och kanske plocka lite blommor?

Men kom ihåg att säga till dina nära och kära att du trivs i deras sällskap och att du älskar dem! Tiden går så fort 

Många varma pussar Jessica



                                     

Kommentarer
Postat av: linda

Fint skrivet.. har ni köpte en vagn med trehjul?? är de babytraveler?? sån köpte jag förra veckan.. helnöjd e ja med den :) kramar

2008-06-06 @ 16:41:46
URL: http://[email protected]
Postat av: linda

Fint skrivet.. har ni köpte en vagn med trehjul?? är de babytraveler?? sån köpte jag förra veckan.. helnöjd e ja med den :) kramar

2008-06-06 @ 16:42:49
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0